Onze oorspronkelijke kist, de PH-OYI, stond met pech op de Azoren, waardoor de PH-AHQ vlucht OR361 van Amsterdam naar Aruba uitvoerde. Pech voor sommige passagiers, omdat in dat toestel minder stoelen zitten en er dus een overboeking was. Gelukkig voor ons betekende het inzetten van de AHQ dat we een upgrade kregen naar Star Class.
De Star Class, bij ArkeFly aanwezig in twee van de drie Boeing 767’s, bestaat uit 12 comfortabele stoelen, die afkomstig zijn uit de Business Class van SAS, dat de oorspronkelijke eigenaar was van de toestellen.
De stoelen zijn in een 2-2-2 opstelling in de cabine geplaatst, waardoor elke passagier aan het raam of het gangpad zit. Al voor vertrek kregen we een drankje aangeboden, om vervolgens te vertrekken voor de ongeveer tien uur durende vlucht naar Aruba.
Tijdens de vlucht werden gratis hapjes en drankjes verstrekt, waaronder een heerlijke warme maaltijd. Ook kregen de passagiers in Star Class een toilettasje en een draagbaar videosysteem uitgereikt. Standaard is het inflight entertainment in dit toestel niet ingebouwd, waardoor de mediaspeler op het klaptafeltje moet worden neergezet. Het aanbod aan films en muziek vond ik wat mager, maar gelukkig wordt in de nieuwe toestellen het IFE meer uitgebreid.
Na een verder normale vlucht landden we tegen 18.00 lokale tijd op de luchthaven van Aruba, waar we snel door de douane waren en al snel met onze koffers voor de terminal stonden.
Tijdens de terugvlucht, een week later, zaten we wél in de PH-OYI, die vrijwel uitsluitend op vluchten naar de Antillen wordt ingezet. Dat betekende een eerste kennismaking met het product Premium Comfort Class, dat ook in de nog te leveren 767’s wordt geïnstalleerd.
Premium Comfort Class biedt dezelfde stoelen als in Comfort en Economy, maar dan met flink meer beenruimte (10 cm. meer dan Comfort en 18 cm. meer dan Economy) en een uitgebreide service. Doordat de stoelen in een 2-3-2 opstelling zijn geplaatst loop je in deze klasse de kans om in een middenstoel terecht te komen (tip: reserveer alvast voor vertrek via internet je stoel). Gelukkig kon ik aan het gangpad zitten.
Alle stoelen in de nieuwe cabine hebben een eigen tv-scherm, dat toegang biedt tot het inflight entertainment. In het systeem staan actuele films, series en muziek. Een minpuntje aan het IFE is dat er ook spelletjes in zitten én dat het een touchscreen bediening heeft. Dat leidde ertoe dat de passagier achter me zo ongeveer de hele (nacht)vlucht lang druk op het touchscreen zat te tikken, waardoor je het gevoel krijgt dat iemand de hele tijd op je rug klopt (de schermpjes zitten in de rugleuning van de stoel voor je).
Voor het overige was de vlucht prima. Het eten was wederom uitstekend en ook kwam het cabinepersoneel regelmatig langs voor drankjes.
Als eindoordeel zou ik voor de heenvlucht een 8 willen geven en voor de terugvlucht een 7.
Naam bekend bij redactie Reismedia
De Star Class, bij ArkeFly aanwezig in twee van de drie Boeing 767’s, bestaat uit 12 comfortabele stoelen, die afkomstig zijn uit de Business Class van SAS, dat de oorspronkelijke eigenaar was van de toestellen.
De stoelen zijn in een 2-2-2 opstelling in de cabine geplaatst, waardoor elke passagier aan het raam of het gangpad zit. Al voor vertrek kregen we een drankje aangeboden, om vervolgens te vertrekken voor de ongeveer tien uur durende vlucht naar Aruba.
Tijdens de vlucht werden gratis hapjes en drankjes verstrekt, waaronder een heerlijke warme maaltijd. Ook kregen de passagiers in Star Class een toilettasje en een draagbaar videosysteem uitgereikt. Standaard is het inflight entertainment in dit toestel niet ingebouwd, waardoor de mediaspeler op het klaptafeltje moet worden neergezet. Het aanbod aan films en muziek vond ik wat mager, maar gelukkig wordt in de nieuwe toestellen het IFE meer uitgebreid.
Na een verder normale vlucht landden we tegen 18.00 lokale tijd op de luchthaven van Aruba, waar we snel door de douane waren en al snel met onze koffers voor de terminal stonden.
Tijdens de terugvlucht, een week later, zaten we wél in de PH-OYI, die vrijwel uitsluitend op vluchten naar de Antillen wordt ingezet. Dat betekende een eerste kennismaking met het product Premium Comfort Class, dat ook in de nog te leveren 767’s wordt geïnstalleerd.
Premium Comfort Class biedt dezelfde stoelen als in Comfort en Economy, maar dan met flink meer beenruimte (10 cm. meer dan Comfort en 18 cm. meer dan Economy) en een uitgebreide service. Doordat de stoelen in een 2-3-2 opstelling zijn geplaatst loop je in deze klasse de kans om in een middenstoel terecht te komen (tip: reserveer alvast voor vertrek via internet je stoel). Gelukkig kon ik aan het gangpad zitten.
Alle stoelen in de nieuwe cabine hebben een eigen tv-scherm, dat toegang biedt tot het inflight entertainment. In het systeem staan actuele films, series en muziek. Een minpuntje aan het IFE is dat er ook spelletjes in zitten én dat het een touchscreen bediening heeft. Dat leidde ertoe dat de passagier achter me zo ongeveer de hele (nacht)vlucht lang druk op het touchscreen zat te tikken, waardoor je het gevoel krijgt dat iemand de hele tijd op je rug klopt (de schermpjes zitten in de rugleuning van de stoel voor je).
Voor het overige was de vlucht prima. Het eten was wederom uitstekend en ook kwam het cabinepersoneel regelmatig langs voor drankjes.
Als eindoordeel zou ik voor de heenvlucht een 8 willen geven en voor de terugvlucht een 7.
Naam bekend bij redactie Reismedia