Sinds tijden weer eens met de nationale trots gevlogen. Na een goede ervaring op de heenvlucht 9A en 9B (nooduitgang), met vriendelijk personeel en het mag gezegd worden een uitstekende maaltijd (pasta), vertrokken we uit St. Maarten (KL785, Boeing 747-400). Het vliegtuig was een grote ravage. Alle vieze kussentjes en hoofdtelefoons lagen nog op de beschikbaar gekomen stoelen.
Grote stoelendans aan boord omdat enkele pax op vrijgekomen stoelen waren gaan zitten hetgeen opgelost werd door een doortastende stewardess. De pursers (2 aan boord) schitterden door afwezigheid. Tot Curaçao was de service magertjes. 1 broodje waar je zowat je tanden op afbrak en een drankje. Er was alleen nog Cola Light en Sprite als frisdrank. De rest was op! Alcoholische versnaperingen waren daarentegen nog in ruime mate voorradig.
Na een stop van anderhalf uur door naar AMS. Wederom twee pursers aan boord, één in C en één in Y. Service op de vlucht naar AMS was KLM onwaardig. Twee nieuwe stewardessen die hulpeloos rondliepen omdat de senior crew ze zo goed als negeerden. Als ze al iets deden werd dat meteen gecorrigeerd en overgenomen door de rest.
Het eten was ronduit slecht. Moest iets met kip voorstellen. Pasta was redelijk maar op de heenweg beduidend beter. Algemeen serviceniveau erg laag. Wel is men anderhalf uur bezig geweest met de verkoop van tax-free. Inflight entertainment doet goedkoop aan met de monitoren aan het plafond.
Het ontbijt werd veel te laat uitgeserveerd en men moest zich echt haasten om alles opgeruimd te krijgen voor de landing in AMS. Gelukkig was de straalstroom gunstig waardoor deze beschamende vertoning slechts 8,5 uur duurde.
Voor de heenvlucht krijgt de KLM van ons een 7,5. Voor de terugvlucht een 5 omdat dit KLM-onwaardig was. Online inchecken vanaf SXM werkte wel uitstekend maar uiteraard is de keuze zeer beperkt.
Naam en e-mailadres zijn bekend bij de redactie van Luchtvaartnieuws.
Grote stoelendans aan boord omdat enkele pax op vrijgekomen stoelen waren gaan zitten hetgeen opgelost werd door een doortastende stewardess. De pursers (2 aan boord) schitterden door afwezigheid. Tot Curaçao was de service magertjes. 1 broodje waar je zowat je tanden op afbrak en een drankje. Er was alleen nog Cola Light en Sprite als frisdrank. De rest was op! Alcoholische versnaperingen waren daarentegen nog in ruime mate voorradig.
Na een stop van anderhalf uur door naar AMS. Wederom twee pursers aan boord, één in C en één in Y. Service op de vlucht naar AMS was KLM onwaardig. Twee nieuwe stewardessen die hulpeloos rondliepen omdat de senior crew ze zo goed als negeerden. Als ze al iets deden werd dat meteen gecorrigeerd en overgenomen door de rest.
Het eten was ronduit slecht. Moest iets met kip voorstellen. Pasta was redelijk maar op de heenweg beduidend beter. Algemeen serviceniveau erg laag. Wel is men anderhalf uur bezig geweest met de verkoop van tax-free. Inflight entertainment doet goedkoop aan met de monitoren aan het plafond.
Het ontbijt werd veel te laat uitgeserveerd en men moest zich echt haasten om alles opgeruimd te krijgen voor de landing in AMS. Gelukkig was de straalstroom gunstig waardoor deze beschamende vertoning slechts 8,5 uur duurde.
Voor de heenvlucht krijgt de KLM van ons een 7,5. Voor de terugvlucht een 5 omdat dit KLM-onwaardig was. Online inchecken vanaf SXM werkte wel uitstekend maar uiteraard is de keuze zeer beperkt.
Naam en e-mailadres zijn bekend bij de redactie van Luchtvaartnieuws.