Vliegpassagiers vaker vertraagd in 2017

Schiphol
4 januari 2018 - 12:25 | Door: 
Klaas-Jan van Woerkom
| Foto: Schiphol

SCHIPHOL - Passagiers op Nederlandse luchthavens hadden in 2017 vaker te maken met vertraagde, overboekte of geannuleerde vluchten. Dat constateert claimbureau AirHelp. Volgens het bedrijf hadden meer dan 385.000 reizigers op een financiële vergoeding.

Het aantal gedupeerde reizigers stijgt: in 2016 hadden nog 300.000 passagiers recht op een schadevergoeding, in 2015 waren dat er 280.000.

Op Schiphol, de grootste luchthaven van ons land, maakten ruim 376.000 passagiers aanspraak op een vergoeding van bij elkaar 132 miljoen euro. Dat is dertig procent meer dan een jaar eerder. Op Eindhoven mochten achtduizend mensen een claim indienen. Op Rotterdam The Hague Airport daalde het aantal claimbare incidenten juist, met bijna de helft.

De hoogte van het bedrag is afhankelijk van de vertraging en de lengte van de vlucht.
 


Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen