EasyJet geeft gepersonaliseerde reistips op basis van Spotify-luistergedrag

EasyJet
8 augustus 2022 - 16:27 | Door: 
Fabian Bais
| Foto: easyJet

LONDEN – EasyJet en Spotify zijn een samenwerking aangegaan om mensen van reisinspiratie te voorzien. Door middel van het luistergedrag bepaalt Spotify welke muzieksmaak iemand heeft en de Britse budget-airline koppelt daar een vakantiebestemming aan vast.

Hoe werkt het?
Mensen kunnen door middel van hun Spotify-account inloggen op easyJets ‘Listen and Book’-platform. Hier wordt bepaald wat voor muzieksmaak iemand heeft. Dit kan bijvoorbeeld kalm, warm of dromerig zijn.

Op basis van iemands muzieksmaak krijgt deze of gene drie verschillende Europese bestemmingen met activiteiten gepresenteerd. De bestemmingen zijn via het platform direct te boeken. Spotify maakt tevens een gepersonaliseerde afspeellijst voor de gebruikers.

Zie hieronder een voorbeeld van het Listen and Book-platform.

Extra advertentie tonen: 
1
extra add 1ste alinea: 
1


Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen