Nadat het type tijdens de coronacrisis lange tijd aan de grond werd gehouden, heeft Etihad Airways de Airbus A380 weer helemaal omarmd. Het dubbeldeks toestel wordt ingezet op vluchten van Abu Dhabi naar Londen en New York, en dit jaar ook richting Parijs. Nu komt daar een vierde bestemming bij.
Etihad Airways vloog voor de pandemie met tien A380’s. Daarvan moeten er begin volgend jaar zes terug in dienst zijn. Naast vluchten richting Europa en de VS komt er in februari ook een Aziatische route waarop de superjumbo vliegt: Singapore.
Op het hoofddek is plaats voor 337 passagiers in Economy Class. Boven zijn de luxere reisklassen gesitueerd. Er kunnen 70 reizigers mee in Business, waar tevens een lounge is ingericht. Iets verder naar voren bevinden zich negen First Class-suites en douches. Het neusje van de zalm wordt gevormd door de exclusieve ‘The Residence’, een ruimte voor twee personen met een woonkamer, slaapkamer en aangrenzende badkamer.
Winst
Etihad Airways sloot het eerste halfjaar van 2024 af met een nettowinst van omgerekend 212 miljoen euro. Dat is 48 procent meer dan een jaar eerder. Het aantal vervoerde reizigers kwam 38 procent hoger uit, op 8,7 miljoen.
De luchtvaartmaatschappij uit Abu Dhabi vliegt onder andere van Schiphol en Brussels Airport naar Abu Dhabi, waar reizigers kunnen overstappen op aansluitende vluchten.