Delta laat passagiers prijs noemen voor opgeven stoel

15 januari 2011 - 12:18

ATLANTA - Delta Air Lines vraagt sinds kort passagiers van overboekte vluchten hun prijs te noemen voor het opgeven van hun stoel. De Amerikaanse carrier verwacht hierdoor vertraging op de grond tegen te kunnen gaan.

Dat meldt de Amerikaanse nieuwssite My Fox Memphis.

Luchtvaartmaatschappijen die te maken hebben met overboekingen proberen vaak aan de gate vrijwilligers te vinden die hun plek willen opgeven, in ruil voor een voucher met een bepaalde waarde. Met dit nieuwe biedingsysteem denkt Delta die tijdrovende situatie te voorkomen, waardoor vluchten beter op tijd kunnen vertrekken. Passagiers bedenken van te voren of ze hun plek kunnen afstaan en tegen welke prijs ze daartoe bereid zijn.

De Delta-klanten krijgen voortaan bij de check-in te horen of sprake is van overboeking en kunnen dan aangeven of ze hun stoel eventueel willen opgeven. Er geldt daarbij geen minimum of maximum prijs. Passagiers kunnen aan de gate altijd nog van gedachten veranderen en hun bod intrekken.


Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen