Hasj-actie transavia.com valt verkeerd bij gemeente Amsterdam

22 februari 2005 - 1:00
AMSTERDAM - Een campagne van transavia.com in Spanje waarbij Amsterdam wordt gepromoot met een afbeelding van een wietblaadje, valt in verkeerde aarde bij de gemeente Amsterdam. Dat meldt De Telegraaf dinsdagochtend (22 februari). Wethouder Frits Huffnagel zegt ‘uitermate ongelukkig' te zijn met de link die de luchtvaartmaatschappij legt tussen softdrugs en de Nederlandse hoofdstad.

Transavia.com zelf begrijpt niets van de ophef, en stelt dat de VVV in Amsterdam hetzelfde doet om toeristen te trekken. Volgens commercieel manager Willem Hondius van de maatschappij is er nog geen enkele negatieve reactie gekomen uit Spanje, waar momenteel een discussie plaatsvindt over het drugsbeleid. Transavia.com voelt niets voor een aanpassing van de campagne, wat het Amsterdamse stadsbestuur heeft verzocht.

Transavia.com toont in de actie plaatjes van typisch Nederlandse bezienswaardigheden als tulpen, klompen, een molen, Vincent van Gogh of dus een wietblaadje met daarachter de tekst ‘vuela a Amsterdam desde 39,99 euro' (vlieg naar Amsterdam vanaf 39,99 euro).




Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen