PARIJS - Vliegtuigbouwer Airbus heeft vooralsnog geen plannen om een opvolger te ontwerpen voor de A320-familie, zo zei CEO Gustav Humbert op een persconferentie, die vanmorgen (17 januari) in Parijs werd gehouden. “De A320 is nog steeds één van de best verkopende toestellen, en kan ook technologisch gezien nog jaren mee,” aldus de topman.
Sinds een aantal weken ging het gerucht dat Airbus bezig zou zijn om met een opvolger te komen voor de A318, A319, A320 en A321, maar dat ontkent Humbert nu. “We volgen altijd wat de concurrentie doet, maar ik zie tot het jaar 2015 geen opvolger voor de A320-familie verschijnen,” zo zegt Humbert.
Airbus bouwt zelfs een extra fabriek om de A320 te produceren. Medio 2006 worden exacte details bekend, maar Gustav Humbert vertelde al wel dat het complex in China wordt gebouwd, in samenwerking met de lokale luchtvaartindustrie. In de fabriek worden toestellen uit de A320-familie geassembleerd. China is een groeiende afzetmarkt voor Airbus, en de vliegtuigbouwer wil daarom de productielijn dicht bij de afzetmarkt hebben.
Als alles volgens plan verloopt worden er per maand vier toestellen in China geassembleerd. In Europa zijn dat er maandelijks 32.
Sinds een aantal weken ging het gerucht dat Airbus bezig zou zijn om met een opvolger te komen voor de A318, A319, A320 en A321, maar dat ontkent Humbert nu. “We volgen altijd wat de concurrentie doet, maar ik zie tot het jaar 2015 geen opvolger voor de A320-familie verschijnen,” zo zegt Humbert.
Airbus bouwt zelfs een extra fabriek om de A320 te produceren. Medio 2006 worden exacte details bekend, maar Gustav Humbert vertelde al wel dat het complex in China wordt gebouwd, in samenwerking met de lokale luchtvaartindustrie. In de fabriek worden toestellen uit de A320-familie geassembleerd. China is een groeiende afzetmarkt voor Airbus, en de vliegtuigbouwer wil daarom de productielijn dicht bij de afzetmarkt hebben.
Als alles volgens plan verloopt worden er per maand vier toestellen in China geassembleerd. In Europa zijn dat er maandelijks 32.