KLM verovert eerste plaats op Nederlandse reputatielijst

24 mei 2007 - 2:00
ROTTERDAM - KLM heeft de eerste plaats behaald op de reputatielijst van Nederlandse bedrijven, die jaarlijks door het Reputation Institute wordt samengesteld. De luchtvaartmaatschappij wordt op de voet gevolgd door Philips. Ook onder meer Heineken, TNT en de Rabobank staan in de top tien. De bedrijven zijn door driehonderd Nederlanders beoordeeld op onder meer produkt, financiële prestaties, leiderschap en innovatie.

De prijs voor de beste reputatie van Nederland werd dinsdag (22 mei) door Cees van Riel, hoogleraar Corporate Communication aan RSM Erasmus University en directeur van het Reputation Institute, overhandigd aan Jan Ernst de Groot, executive vice president Corporate Center van KLM.

Volgens De Groot laat de prijs zien dat KLM, ook na de fusie met Air France, haar eigen identiteit overeind weet te houden. “Het is natuurlijk prachtig als het Nederlandse publiek diezelfde identiteit zo’n hoge waardering toekent”, aldus het KLM-directielid. Een jaar eerder eindigde KLM nog op de tweede plaats en was Philips eerste.

Acht van de twintig grootste Nederlandse bedrijven staan ook in de Top 200 van meest gerespecteerde bedrijven ter wereld, met Philips als eerste op een 27ste plaats, gevolgd door Heineken op 73 en TNT op 112.


Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen