NEW YORK - Passagiers van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen zijn steeds vaker ontevreden over de service. Dat blijkt uit marktonderzoek van Market Metrix. Volgens het onderzoek is het klanttevredenheidscijfer op het laagste punt in zeven jaar beland. Passagiers hebben volgens de onderzoekers steeds vaker het gevoel dat ze minder waar voor hun geld krijgen.
De afgelopen jaren kregen veel Amerikaanse maatschappijen het financieel erg zwaar. Door de aanslagen van 11 september 2001 zagen veel airlines zich gedwongen om flinke bezuinigingen door te voeren als gevolg van de stijgende olieprijzen. Het gevolg daarvan is dat er op veel service op de grond en in de lucht wordt bespaard. Ook ontstonden er veel conflicten met vakbonden over het laten afvloeien van personeel.
De gemiddelde klanttevredenheid staat voor 2007 op 76 uit 100. Als beste maatschappij kwam vakantievlieger Sun Country Airlines uit de bus. Als tweede eindigde Midwest Airlines. De zogeheten 'legacy carriers' Northwest Airlines en US Airways staan onderaan de lijst.
De afgelopen jaren kregen veel Amerikaanse maatschappijen het financieel erg zwaar. Door de aanslagen van 11 september 2001 zagen veel airlines zich gedwongen om flinke bezuinigingen door te voeren als gevolg van de stijgende olieprijzen. Het gevolg daarvan is dat er op veel service op de grond en in de lucht wordt bespaard. Ook ontstonden er veel conflicten met vakbonden over het laten afvloeien van personeel.
De gemiddelde klanttevredenheid staat voor 2007 op 76 uit 100. Als beste maatschappij kwam vakantievlieger Sun Country Airlines uit de bus. Als tweede eindigde Midwest Airlines. De zogeheten 'legacy carriers' Northwest Airlines en US Airways staan onderaan de lijst.