LONDEN - De Britse luchthavenexploitant BAA heeft totale minachting voor passagiers en luchtvaartmaatschappijen op Londen Heathrow. Dat vindt CEO Nigel Turner van bmi, dat na British Airways de grootste gebruiker is van de luchthaven. Door de problemen met Terminal 5 zijn de afgelopen weken veel vluchten uitgevallen en raakten duizenden koffers zoek. “We staan voor gek voor de hele wereld,” aldus Turner.
Het plan was om bijna alle vluchten van British Airways in Terminal 5 onder te brengen. Vanwege de problemen met het bagagesysteem in de nieuwe terminal is de verhuizing van andere maatschappijen naar de vrijgekomen ruimte in de overige terminals in het honderd gelopen. “Werkelijk schandalig. De BAA houdt buiten British Airways met niemand rekening,” zo uit Turner zijn ongenoegen over de situatie.
“Door hun onkunde om de door hen zelf gemaakte plannen uit te voeren zijn luchtvaartmaatschappijen en hun passagiers de dupe, terwijl de BAA zelf nog geld verdient ook”.
Wanneer alle problemen met Terminal 5 helemaal zijn opgelost is nog niet duidelijk. Wel is het prestigeproject, dat een slordige 5,6 miljard dollar kostte, inmiddels een groot publiek schandaal geworden in Groot-Brittannië. In elk geval wordt het streven om de geplande oververhuizing van de British Airways vluchten naar Terminal 5 op 30 april afgerond te hebben niet gehaald.
Het plan was om bijna alle vluchten van British Airways in Terminal 5 onder te brengen. Vanwege de problemen met het bagagesysteem in de nieuwe terminal is de verhuizing van andere maatschappijen naar de vrijgekomen ruimte in de overige terminals in het honderd gelopen. “Werkelijk schandalig. De BAA houdt buiten British Airways met niemand rekening,” zo uit Turner zijn ongenoegen over de situatie.
“Door hun onkunde om de door hen zelf gemaakte plannen uit te voeren zijn luchtvaartmaatschappijen en hun passagiers de dupe, terwijl de BAA zelf nog geld verdient ook”.
Wanneer alle problemen met Terminal 5 helemaal zijn opgelost is nog niet duidelijk. Wel is het prestigeproject, dat een slordige 5,6 miljard dollar kostte, inmiddels een groot publiek schandaal geworden in Groot-Brittannië. In elk geval wordt het streven om de geplande oververhuizing van de British Airways vluchten naar Terminal 5 op 30 april afgerond te hebben niet gehaald.