BERLIJN - Prijsvechter Ryanair wil geen geld meer steken in de uitbreiding van het aantal vluchten op Eindhoven Airport en Maastricht Aachen Airport (MAA). Er komen dan ook geen nieuwe routes in plaats van de weggevallen lijndiensten naar het Spaanse Valencia. Dat heeft Ryanair-topman Michael O’Leary maandag (27 oktober) gezegd tijdens een persconferentie in Berlijn, meldt dagblad De Limburger.
Ook krijgen luchtvaartbedrijven tijdelijk belastingvoordelen om de financiële druk te verlichten.
De door O’Leary zo verfoeide vliegbelasting in Nederland is de reden voor de status-quo die de maatschappij handhaaft. “Zolang Nederland de vliegtaks heeft, investeren we er niks meer. En als België ook een soortgelijke belasting invoert, dan investeren we ook niet meer in België”, aldus de altijd uitgesproken O’Leary.
Volgens De Limburger zou MAA bij Ryanair een verzoek hebben ingediend om de weggevallen vluchten naar Valencia te compenseren. Op dat verzoek is Ryanair nog niet officieel ingegaan.
De budgetmaatschappij sluit de bestaande basis op de luchthaven Valencia na een conflict met lokale bestuurders over het promoten van de Ryanair-vluchten.
Ook krijgen luchtvaartbedrijven tijdelijk belastingvoordelen om de financiële druk te verlichten.
De door O’Leary zo verfoeide vliegbelasting in Nederland is de reden voor de status-quo die de maatschappij handhaaft. “Zolang Nederland de vliegtaks heeft, investeren we er niks meer. En als België ook een soortgelijke belasting invoert, dan investeren we ook niet meer in België”, aldus de altijd uitgesproken O’Leary.
Volgens De Limburger zou MAA bij Ryanair een verzoek hebben ingediend om de weggevallen vluchten naar Valencia te compenseren. Op dat verzoek is Ryanair nog niet officieel ingegaan.
De budgetmaatschappij sluit de bestaande basis op de luchthaven Valencia na een conflict met lokale bestuurders over het promoten van de Ryanair-vluchten.