DEN HAAG - Het aantal serieuze incidenten in de commerciële luchtvaart in Nederland was in de jaren 2006 en 2007 relatief hoog. Dat geldt ook voor het aantal ongevallen in de kleine luchtvaart. Die conclusies trekt de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) in de maandag (29 december) gepubliceerde Veiligheidsbalans.
In 2007 vielen in de Nederlandse 'general aviation' vier dodelijke slachtoffers. Ook raakten drie mensen zwaargewond, allen bij ongelukken met zweefvliegtuigen. De IVW merkt op dat die aantallen niet afwijken van voorgaande jaren.
De inspectie stelt in de Veiligheidsbalans dat een nadere analyse moet uitwijzen hoe het komt dat het aantal serieuze incidenten in de burgerluchtvaart in 2006 en 2007 is toegenomen.
Uit de balans blijkt dat het aantal dodelijke ongevallen met luchtvaartmaatschappijen in Europa 0,16 per miljoen vluchten bedraagt. Het wereldgemiddelde ligt op 0,65.
Lees woensdag (31 december) op Luchtvaartnieuws.nl het jaaroverzicht met alle ernstige vliegrampen van 2008.
In 2007 vielen in de Nederlandse 'general aviation' vier dodelijke slachtoffers. Ook raakten drie mensen zwaargewond, allen bij ongelukken met zweefvliegtuigen. De IVW merkt op dat die aantallen niet afwijken van voorgaande jaren.
De inspectie stelt in de Veiligheidsbalans dat een nadere analyse moet uitwijzen hoe het komt dat het aantal serieuze incidenten in de burgerluchtvaart in 2006 en 2007 is toegenomen.
Uit de balans blijkt dat het aantal dodelijke ongevallen met luchtvaartmaatschappijen in Europa 0,16 per miljoen vluchten bedraagt. Het wereldgemiddelde ligt op 0,65.
Lees woensdag (31 december) op Luchtvaartnieuws.nl het jaaroverzicht met alle ernstige vliegrampen van 2008.