DRIEBERGEN - Een vakjury bestaande uit autojournalisten, leasespecialisten en fleetmanagers heeft de nieuwe Ford S-MAX uitgeroepen tot ‘ING Lease Car of the Year 2006’. Na een strenge selectie op criteria als exploitatiekosten, after sales service, rijeigenschappen en kwaliteit van het dealernetwerk, werd de S-MAX unaniem tot winnaar uitgeroepen.
De jury was vooral gecharmeerd van de geslaagde combinatie van de S-MAX: de ruimte van een MPV, de rijeigenschappen van een normale personenauto en de uitstraling van een sportieve coupé.
In de verkiezing ‘Lease Car of the Year’ beoordeelt de vakjury een aantal nieuwkomers op de Nederlandse markt. Dat gebeurt in vier verschillende prijsklassen: Economy, Business, Business+ en Executive. In de klasse Business liet de S-MAX de Opel Zafira en Seat Leon ver achter zich. In de finale ging de keuze vervolgens tussen de Ford S-MAX en de Alfa Romeo 159, waarbij Ford aan het langste eind trok.
In de schaduw van de officiële verkiezing won de Alfa Romeo 159 de lezersprijs ‘Leasebak 2006’, in samenwerking met ING Car Lease georganiseerd door het carrièreblad Carp*. Dit betrof een lezersverkiezing waarbij de nadruk meer lag op emotionele argumenten als representativiteit en image.
De jury was vooral gecharmeerd van de geslaagde combinatie van de S-MAX: de ruimte van een MPV, de rijeigenschappen van een normale personenauto en de uitstraling van een sportieve coupé.
In de verkiezing ‘Lease Car of the Year’ beoordeelt de vakjury een aantal nieuwkomers op de Nederlandse markt. Dat gebeurt in vier verschillende prijsklassen: Economy, Business, Business+ en Executive. In de klasse Business liet de S-MAX de Opel Zafira en Seat Leon ver achter zich. In de finale ging de keuze vervolgens tussen de Ford S-MAX en de Alfa Romeo 159, waarbij Ford aan het langste eind trok.
In de schaduw van de officiële verkiezing won de Alfa Romeo 159 de lezersprijs ‘Leasebak 2006’, in samenwerking met ING Car Lease georganiseerd door het carrièreblad Carp*. Dit betrof een lezersverkiezing waarbij de nadruk meer lag op emotionele argumenten als representativiteit en image.