Transavia chat kunstmatig met klanten via Facebook

20 maart 2017 - 16:10 | Door: 
Klaas-Jan van Woerkom
| Foto: Reismedia

SCHIPHOL - Transavia heeft een nieuwe chatbot gelanceerd, die klanten op Facebook helpt een boeking te maken. “We moeten zijn waar de klant verwacht dat we zijn”, aldus Transavia-topman Mattijs ten Brink.

Via de chatbot kunnen klanten nu nog alleen tickets boeken, maar in de toekomst moeten de functionaliteiten worden uitgebreid met onder andere stoelselectie en betalingen. “Via de chatbot kunnen we onze klanten snel en efficiënt bedienen. Dat blijven we ook doen met medewerkers van de klantenservice, we willen de human touch niet verliezen”, zegt Ten Brink over de inzet van kunstmatige intelligentie. 


Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen