SCHIPHOL - Transavia en partner Sunweb onthulden maandagavond hun nieuwste logojet. Deze zomer worden twee Boeing 737-800’s voorzien van de huisstijl van de touroperator, die al ruim vijftien jaar een grote klant is bij Transavia.
Al meerdere zomerseizoenen voert Transavia vluchten uit met speciaal bestickerde Sunweb-toestellen. De komende maanden zijn twee Boeing 737-800’s te zien in de nieuwe uitstraling van de touroperator. Via een online wedstrijd werd de naam voor het eerste toestel bepaald: de Sunweb Express.
Beide zijden van het vliegtuig zijn voorzien van logo’s en afbeeldingen om het vakantiegevoel op te roepen. Aan de instapzijde is een iconisch beeld te zien met palmbomen en de zon. Daardoor moet de reiziger al bij het instappen in de vakantiestemming komen. Op de andere kant zijn twee blije vakantiegangers afgebeeld, die een selfie maken. Dat strookt met het motto van Sunweb: “creating memories”.
In contrast met de witte romp, is de staart Sunweb-rood gemaakt. Het naamlogo staat zo groot mogelijk op de staart. Zo wordt het toestel gemakkelijk herkend op de luchthaven.
Het naamlogo is nog een keer herhaald op de romp, bij de entreedeuren van het vliegtuig.
Het eerste vliegtuig, de PH-HSJ, wordt vandaag ingezet richting Kos.