Het in surseance verkerende US Airways heeft in het vierde kwartaal van vorig jaar een verlies geleden van 794 miljoen dollar. Een jaar eerder bedroeg het verlies nog 1,6 miljard dollar. Ook over het hele jaar vond een lichte verbetering plaats, maar het verlies bedroeg nog altijd 1,65 miljard dollar.
Volgens David Siegel, president-directeur van US Airways, zijn de cijfers teleurstellend: "Onze cijfers reflecteren een bedrijfstak dat opereert in economisch onzekere tijden met een zwakke passagiersmarkt, stijgende brandstofprijzen en oorlogsdreiging. Ondanks deze omstandigheden hebben we een grote vooruitgang geboekt in de herstructurereing van het bedrijf. We blijven in het goede spoor om eind maart de chapter 11-status ongedaan te maken."
Volgens Siegel is US Airways op weg om agressiever te kunnen concurreren door de realisatie van een betere kostenpositie, de uitbreiding van de regional jet-vloot en een grotere netwerkalliantie. Een prijzenoorlog om business class-tarieven kost US Airways echter tien miljoen dollar per maand.
Volgens David Siegel, president-directeur van US Airways, zijn de cijfers teleurstellend: "Onze cijfers reflecteren een bedrijfstak dat opereert in economisch onzekere tijden met een zwakke passagiersmarkt, stijgende brandstofprijzen en oorlogsdreiging. Ondanks deze omstandigheden hebben we een grote vooruitgang geboekt in de herstructurereing van het bedrijf. We blijven in het goede spoor om eind maart de chapter 11-status ongedaan te maken."
Volgens Siegel is US Airways op weg om agressiever te kunnen concurreren door de realisatie van een betere kostenpositie, de uitbreiding van de regional jet-vloot en een grotere netwerkalliantie. Een prijzenoorlog om business class-tarieven kost US Airways echter tien miljoen dollar per maand.