HOOFDDORP - Philips verliest jaarlijks 26 miljoen euro wegens vertraagde vluchten. Dat heeft Lennoc BV voor het bedrijf berekend. Jaarlijks moeten werknemers van de elektronicagigant 217.000 uur wachten op luchthavens, terwijl de miljoenen euro’s aan salaris gewoon worden doorbetaald. Volgens cijfers van Lennoc werd tachtig procent van de vertragingen opgelopen op korte vluchten.
Directeur Hendrik Noorderhaven kondigde tijdens een bijeenkomst van de Nederlandse Associatie voor Travel Management (NATM) in Hoofddorp aan dat meerdere grote bedrijven een dergelijk kostenonderzoek willen.
Noorderhavens Lennoc BV heeft zich toegelegd op het verzamelen van data met betrekking tot luchtverkeer. Onder het bedrijf vallen EUclaim op Schiphol, vluchtnotificatiedienst meetersandgreeters.nl en FlightStats.
Van onze verslaggever
Directeur Hendrik Noorderhaven kondigde tijdens een bijeenkomst van de Nederlandse Associatie voor Travel Management (NATM) in Hoofddorp aan dat meerdere grote bedrijven een dergelijk kostenonderzoek willen.
Noorderhavens Lennoc BV heeft zich toegelegd op het verzamelen van data met betrekking tot luchtverkeer. Onder het bedrijf vallen EUclaim op Schiphol, vluchtnotificatiedienst meetersandgreeters.nl en FlightStats.
Van onze verslaggever