Qantas introduceert aangepaste huisstijl (foto's)

13 september 2007 - 2:00
SYDNEY - De Australische luchtvaartmaatschappij Qantas voert momenteel een nieuwe huisstijl door op alle vliegtuigen. Medio juli 2007 rolde het eerste vliegtuig in het nieuwe schema uit de spuithal, een Boeing 767. Ook de nieuwe A380, waarvan Qantas er twintig besteld heeft (met opties voor nog eens tien), is inmiddels in de nieuwe huisstijl te bewonderen, zij het als computeranimatie.

Volgens Qantas is het nieuwe vliegende beeldmerk sierlijker en sluiten de lijnen meer aan bij de natuurlijke bewegingen van de kangoeroe.

Het oorspronkelijke Qantas-logo dateert uit 1944 toen de op het ‘one penny’ muntstuk afgebeelde kangoeroe op de neus van de eerste Liberator werd geschilderd. Sindsdien werd het logo in 1947, 1968, 1984 aan een restyling onderworpen.

Volgens Qantas staat het nieuwe beeldmerk nog steeds voor de Australische mentaliteit: natuurlijk, met een onafhankelijke geest en betrouwbaar.




Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen