Air Nostrum en Cathay Pacific meest punctuele carriers op Schiphol

18 maart 2008 - 1:00
SCHIPHOL - Air Nostrum en Cathay Pacific waren in 2007 de meest punctuele luchtvaartmaatschappijen op Schiphol. De carriers zijn tijdens de jaarlijkse uitreiking van de Schiphol Awards onderscheiden met de Punctuality Award. Het Spaanse Air Nostrum voerde 86,8 procent van de vluchten op tijd uit, terwijl Cathay Pacific uit Hongkong een punctualiteitscijfer van 87,7 procent haalde.

De Passenger Airline Award werd toegekend aan VLM Airlines. De Belgische regionale luchtvaartmaatschappij ontving de prijs voor de wijze waarop het aantal vluchten van Schiphol naar London City is uitgebouwd tot twaalf per dag.

De Cargo Award was dit jaar voor het Chinese Great Wall Airlines. De carrier had met 46.000 ton vracht de grootste bijdrage in de vrachtgroei op Schiphol in 2007.

Japan Airlines ontving de Environmental Capacity Award voor het vernieuwen van de vloot. Op de route naar Schiphol is de Boeing 747-400 vervangen door de 777-200ER, een toestel dat minder geluid produceert.

Verder werd de Ground Handling Award dit jaar uitgereikt aan Aviapartner, terwijl Menzies World Cargo de Jan Dellaert Award kreeg uitgereikt. Het bedrijf ontving deze prijs voor haar proactieve instelling bij de implementatie van nieuwe security maatregelen.


Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen