LONDEN - Of passagiers in terminal 5 op Londen Heathrow nu kalm of opgewonden zijn, blij of boos, de overheersende stemming kan via internet worden gepeild. Een nieuwe site van British Airways laat zeven verschillende emoties zien van passagiers die inchecken, arriveren en vertrekken. Hoe opvallender de emotie op de site verschijnt, hoe vaker die op dat moment in ‘T5’ is aangetroffen.
De site maakt onderdeel uit van een campagne van British Airways. De Britse maatschappij probeert door middel van een reclameoffensief het beeld van terminal 5 bij te stellen. Dat heeft schade opgelopen door de tumultueuze opening van het gebouw. In maart raakten kort na de inwijding van T5 duizenden koffers zoek en werd een groot aantal vluchten geannuleerd.
Volgens British Airways wordt de stemming op de nieuwe website niet gesimuleerd en geven de steekwoorden echt aan hoe reizigers zich op dat moment voelen. De stemming wordt gepeild door enquêteurs die met hun PDA-apparaten de resultaten direct 'online' zetten.
Naarmate de overheersende stemming van de reizigers verandert, wijzigt ook het weer en de muziek op de website.
Klik om te weten hoe de passagiers in terminal 5 zich nú voelen.
De site maakt onderdeel uit van een campagne van British Airways. De Britse maatschappij probeert door middel van een reclameoffensief het beeld van terminal 5 bij te stellen. Dat heeft schade opgelopen door de tumultueuze opening van het gebouw. In maart raakten kort na de inwijding van T5 duizenden koffers zoek en werd een groot aantal vluchten geannuleerd.
Volgens British Airways wordt de stemming op de nieuwe website niet gesimuleerd en geven de steekwoorden echt aan hoe reizigers zich op dat moment voelen. De stemming wordt gepeild door enquêteurs die met hun PDA-apparaten de resultaten direct 'online' zetten.
Naarmate de overheersende stemming van de reizigers verandert, wijzigt ook het weer en de muziek op de website.
Klik om te weten hoe de passagiers in terminal 5 zich nú voelen.