British Airways toont sfeer in nieuwe terminal 5 'real time' op internet

22 november 2008 - 1:00
LONDEN - Of passagiers in terminal 5 op Londen Heathrow nu kalm of opgewonden zijn, blij of boos, de overheersende stemming kan via internet worden gepeild. Een nieuwe site van British Airways laat zeven verschillende emoties zien van passagiers die inchecken, arriveren en vertrekken. Hoe opvallender de emotie op de site verschijnt, hoe vaker die op dat moment in ‘T5’ is aangetroffen.


De site maakt onderdeel uit van een campagne van British Airways. De Britse maatschappij probeert door middel van een reclameoffensief het beeld van terminal 5 bij te stellen. Dat heeft schade opgelopen door de tumultueuze opening van het gebouw. In maart raakten kort na de inwijding van T5 duizenden koffers zoek en werd een groot aantal vluchten geannuleerd.

De sfeer in Terminal 5 op Londen Heathrow wordt in steekwoorden weergegeven.

Volgens British Airways wordt de stemming op de nieuwe website niet gesimuleerd en geven de steekwoorden echt aan hoe reizigers zich op dat moment voelen. De stemming wordt gepeild door enquêteurs die met hun PDA-apparaten de resultaten direct 'online' zetten.

Naarmate de overheersende stemming van de reizigers verandert, wijzigt ook het weer en de muziek op de website.

Klik om te weten hoe de passagiers in terminal 5 zich nú voelen.






Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen