KLM scoort goed als 'social' merk

17 maart 2011 - 4:30

AMSTELVEEN - KLM is op een wereldwijde social media ranglijst geëindigd als eerste organisatie uit de reisbranche.  De lijst is opgebouwd uit bedrijven die het meest innovatief zijn op het gebied van social media. De lijst is samengesteld door Headstream, een adviesbureau op het gebied van sociale merken.

Op de totale ranglijst staat KLM op een 22ste plaats na Dell en Starbucks, maar vóór Coca Cola, IBM en Virgin Atlantic.

KLM is eind 2009 is gestart met het inzetten van social media. Via twitter, facebook en andere social media wil KLM interactie met (potentiële) klanten creëren, door het bieden van service en het voeren van campagnes.

Aan het samenstellen van de lijst ging een onderzoek vooraf waarin gebruik werd gemaakt van crowdsourcing (de hulp of mening vragen van anderen via het internet) en de beoordeling en het analyseren van meer dan 30.000 online tweets, comments en likes en posts.

Download de complete top 100


Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen