Ben Smith: KLM geen B-merk binnen Air France-KLM

Ben Smith
20 februari 2019 - 11:46 | Door: 
Klaas-Jan van Woerkom
| Foto: Air France-KLM

PARIJS - KLM wordt geen B-merk binnen Air France-KLM. “We hebben geen plannen om KLM te veranderen’, reageert topman Ben Smith op vragen van Luchtvaartnieuws Magazine. “Wel verschillen de producten van Air France en KLM, vanwege specifieke marktbehoeften.”

Volgens Smith is het KLM-product, dat op verre vluchten bestaat uit Economy, Economy Comfort en Business Class, uitstekend geschikt voor de markten die vanaf Schiphol worden bediend. Air France heeft daarentegen een First Class, bekend onder de naam La Première, die op een select aantal verre routes wordt aangeboden.

Smith noemt Air France binnen de groep het ‘premium’ merk, maar wil daarmee niet afdoen aan de kwaliteit van KLM. “De Nederlandse markt krijgt een uitstekend product voorgeschoteld via Schiphol, dat naar mijn mening de beste overstapluchthaven van Europa is.”

Overigens bezweert Smith dat er geen plannen zijn om activiteiten van Schiphol naar Parijs te verschuiven.


Onbeperkte toegang

... tot Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws, plus iedere maand GRATIS het populaire en exclusieve Luchtvaartnieuws Magazine met achtergronden bij het nieuws. Makkelijk toegankelijk tot het nieuws op iedere denkbare contentdrager en in print (in Nederland tegen toeslag).

 

Klik hier om te profiteren van een fikse korting tot 35 procent. Wel of geen abonnee en u waardeert onze journalistiek? Steun ons dan (eenmalig) als begunstiger!

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen