TOKIO - Wie tijdens een vliegreis het liefst zo ver mogelijk uit de buurt van krijsende baby’s wil blijven, kan het beste met Japan Airlines vliegen (of een privéjet huren). De Japanse maatschappij waarschuwt passagiers waar de kleine monstertjes zich bevinden.
Op de plattegrond voor stoelselectie toont Japan Airlines live welke stoelen door mensen met een baby gereserveerd zijn. Daar verschijnt een icoontje van een babyhoofd, zodat andere passagiers weten welke zitplaatsen ze moeten selecteren om er ver vandaan te blijven.
Helemaal waterdicht is het babywaarschuwingssysteem niet: het werkt alleen bij baby’s wiens stoel via de website van Japan Airlines is geboekt. Ook kan het natuurlijk gebeuren dat er op het laatste moment een ander type vliegtuig wordt ingezet.
Thank you, @JAL_Official_jp for warnings me about where babies plan to scream and yell during a 13 hour trip. This really ought to be mandatory across the board.
— Rahat Ahmed Tokyo (@dequinix) September 24, 2019
Please take note, @qatarairways: I had 3 screaming babies next to me on my JFK-DOH flight two weeks ago. pic.twitter.com/kQYQFIqqCD