SCHIPHOL - Om onder de aandacht te brengen dat KLM op wel zeventien Britse bestemmingen vliegt, waaronder veel kleine regioluchthavens, zoekt de maatschappij reizigers met een sterk regionaal Brits accent. Zij kunnen een bestandje insturen met 30 seconden van hun stem. De drie winnaars mogen nieuwe radiocommercials inspreken, en krijgen gratis vliegtickets naar elke bestemming in de wereld, maar ook de andere deelnemers maken kans op tickets.
Onder de deelnemers die niet winnen, worden zes paar tickets verloot, waarvan drie paar naar elke Europese bestemming (via Schiphol) en drie paar naar Schiphol zelf.
“Wist je dat KLM Royal Dutch Airlines vluchten aanbiedt vanaf 17 luchthavens verspreid over het Verenigd Koninkrijk? We vieren de lokale gemeenschappen in het VK en de accenten die ze echt uniek maken. Dus zijn we op zoek naar de beste lokale klanken, melodieën en intonaties in Schotland, Wales en het noordoosten van Engeland”, aldus de luchtvaartmaatschappij.
Deelnemers moeten 18-plus zijn en in het Verenigd Koninkrijk wonen, dus deelname voor Nederlanders zit er niet in. Mocht de luchtvaartmaatschappij ooit besluiten om weer op regionale Nederlandse luchthavens te gaan vliegen, zoals tot begin deze eeuw het geval was, dan zou zo’n soort wedstrijd wellicht ook in Nederland leuk zijn. Daar zijn nu echter geen plannen voor.
Belangrijke markt
Voor KLM is de Britse markt extreem belangrijk: de maatschappij vliegt op veel meer Britse bestemmingen dan bijvoorbeeld British Airways. Op Schiphol kunnen al die Britten overstappen op vluchten naar bestemmingen over de hele wereld. In het verleden noemde Schiphol zichzelf daarom weleens “Londens tweede hub”.
KLM vliegt in het Verenigd Koninkrijk op: Aberdeen, Belfast, Birmingham, Bristol, Cardiff, Edinburgh, Glasgow, Humberside, Inverness, Leeds, Londen City, Londen Heathrow, Manchester, Newcastle, Norwich, Southampton en Teesside.
Voor Britse Luchtvaartnieuws-lezers: meedoen aan de wedstrijd kan hier.