MAASTRICHT - Luchthavendirecteur Jan Tindemans van Maastricht Aachen Airport is opgelucht nu Ryanair bekend heeft gemaakt drie keer per week van de Limburgse luchthaven naar Girona te vliegen. “Na het vertrek van Blue Air en easyJet is dit een positieve ontwikkeling”, zo verklaart hij aan Luchtvaartnieuws.nl / Zakenreisnieuws.nl.
Drie jaar geleden probeerde Ryanair het ook al eens vanaf Maastricht met een lijndienst naar Londen. Die was, wegens tegenvallende belangstelling, geen lang leven beschoren. “We hopen dat het nu iets beter zal gaan”, aldus Tindemans. De route levert naar verwachting op jaarbasis 40.000 passagiers op voor de Limburgse luchthaven.
Volgens commercieel directeur Benelux David Gering van Ryanair heeft Maastricht een enorm potentieel. In een straal van één uur rijden rond de luchthaven wonen 6,8 miljoen mensen. Als de vervoerscijfers zich naar verwachting ontwikkelen sluit Gering extra lijndiensten vanaf Maastricht niet uit. “Maar dat zal pas na zes tot negen maanden het geval zijn”.
Gering verwacht dat ook veel Duitsers en Belgen in de 'Euregio' van de nieuwe route gebruik gaan maken. Door middel van advertentiecampagnes wordt de lijndienst ook over de grens onder de aandacht gebracht.
De maatschappij verwacht niet dat door de nieuwe route veel passagiers van de bestaande Ryanair-lijndienst vanuit Eindhoven naar Girona worden afgesnoept. "Naar schatting negen procent van onze passagiers op Eindhoven komt uit de regio Maastricht."
Van onze redactie
Drie jaar geleden probeerde Ryanair het ook al eens vanaf Maastricht met een lijndienst naar Londen. Die was, wegens tegenvallende belangstelling, geen lang leven beschoren. “We hopen dat het nu iets beter zal gaan”, aldus Tindemans. De route levert naar verwachting op jaarbasis 40.000 passagiers op voor de Limburgse luchthaven.
Volgens commercieel directeur Benelux David Gering van Ryanair heeft Maastricht een enorm potentieel. In een straal van één uur rijden rond de luchthaven wonen 6,8 miljoen mensen. Als de vervoerscijfers zich naar verwachting ontwikkelen sluit Gering extra lijndiensten vanaf Maastricht niet uit. “Maar dat zal pas na zes tot negen maanden het geval zijn”.
Gering verwacht dat ook veel Duitsers en Belgen in de 'Euregio' van de nieuwe route gebruik gaan maken. Door middel van advertentiecampagnes wordt de lijndienst ook over de grens onder de aandacht gebracht.
De maatschappij verwacht niet dat door de nieuwe route veel passagiers van de bestaande Ryanair-lijndienst vanuit Eindhoven naar Girona worden afgesnoept. "Naar schatting negen procent van onze passagiers op Eindhoven komt uit de regio Maastricht."
Van onze redactie