BRUSSEL - Tijdens hun laatste volledig boekjaar als aparte commerciële luchtvaartbedrijven hebben SN Brussels Airlines en Virgin Express samen een omzet gerealiseerd van 892 miljoen euro. Dat is een groei van vijf procent ten opzichte van 2005. De operationele winst van de twee bedrijven samen bedroeg in 2006 14,5 miljoen euro. Beide maatschappijen gaan binnenkort samen verder als Brussels Airlines.
Moederbedrijf SN Airholding noemt het resultaat bevredigend gezien de hoge kosten van vliegtuigbrandstof en scherpe concurrentie. In 2005 werd nog een winst van 12,9 miljoen euro.
De beschikbare stoelcapaciteit steeg met drie procent en het aantal passagiers dat met de twee luchtvaartmaatschappijen vloog, nam met vijf procent toe. Dit leidde tot een toename van de bezettingsgraad met 1,3 procentpunten tot 66,4 procent. De brandstofkosten stegen met 22 procent.
Brussels Airlines gaat op 25 maart officieel van start. De maatschappij voert vanuit haar thuisbasis Brussels Airport met een vloot van 49 toestellen vluchten uit naar meer dan vijftig bestemmingen in Europa en Afrika. Dankzij samenwerkingsverbanden biedt Brussels Airlines ook lijndiensten aan naar de VS, China en het Midden Oosten.
Moederbedrijf SN Airholding noemt het resultaat bevredigend gezien de hoge kosten van vliegtuigbrandstof en scherpe concurrentie. In 2005 werd nog een winst van 12,9 miljoen euro.
De beschikbare stoelcapaciteit steeg met drie procent en het aantal passagiers dat met de twee luchtvaartmaatschappijen vloog, nam met vijf procent toe. Dit leidde tot een toename van de bezettingsgraad met 1,3 procentpunten tot 66,4 procent. De brandstofkosten stegen met 22 procent.
Brussels Airlines gaat op 25 maart officieel van start. De maatschappij voert vanuit haar thuisbasis Brussels Airport met een vloot van 49 toestellen vluchten uit naar meer dan vijftig bestemmingen in Europa en Afrika. Dankzij samenwerkingsverbanden biedt Brussels Airlines ook lijndiensten aan naar de VS, China en het Midden Oosten.