MOSKOU - De hervatting van de bouw van de reusachtige Antonov An-124 is een stap dichterbij. Tijdens de MAKS-2007 luchtvaartexpo in Rusland hebben de Volga-Dnepr Group, Motor Sich OJC en het Antonov Design Bureau een overeenkomst getekend die moet leiden tot de bouw van de nieuwe АN-124-100М-150 en modernisering van bestaande AN-124-100’s. Dat heeft Russische luchtvrachtonderneming Volga-Dnepr Group bekendgemaakt.
Volga-Dnepr en Antonov Design Bureau (ADB) hebben bovendien de intentie uitgesproken dat ze orders willen plaatsen voor in totaal zeventien nieuwe АN-124-100М-150 vrachtvliegtuigen. Motorfabrikant Motor Sich zal een gemoderniseerde versie van de D-18Т series IV voor dit toestel leveren.
ADB treedt toe tot GLA Cargo Aircraft, een in 2006 opgerichte joint venture van Volga-Dnepr en Motor Sich die ervoor moet zorgen dat de productie van de An-124 wordt hervat.
De Antonov An-124 is één van de grootste vrachtvliegtuigen ter wereld. Het toestel kan 150 ton vracht vervoeren en heeft een rompdiameter van 6,5 meter. Het eerste prototype maakte in 1982 zijn eerste vlucht, vervolgens werden ongeveer zestig toestellen gebouwd. Tegenwoordig zijn er nog 26 toestellen in commerciële dienst, onder meer bij Volga-Dnepr Airlines.
De modernisering van bestaande AN-124-100’s bestaat onder meer uit de installatie van nieuwe navigatiesystemen, een nieuw remsysteem en het terugdringen van het geluidsproductie met het oog op de steeds strengere geluidsregels.
Volga-Dnepr en Antonov Design Bureau (ADB) hebben bovendien de intentie uitgesproken dat ze orders willen plaatsen voor in totaal zeventien nieuwe АN-124-100М-150 vrachtvliegtuigen. Motorfabrikant Motor Sich zal een gemoderniseerde versie van de D-18Т series IV voor dit toestel leveren.
ADB treedt toe tot GLA Cargo Aircraft, een in 2006 opgerichte joint venture van Volga-Dnepr en Motor Sich die ervoor moet zorgen dat de productie van de An-124 wordt hervat.
De Antonov An-124 is één van de grootste vrachtvliegtuigen ter wereld. Het toestel kan 150 ton vracht vervoeren en heeft een rompdiameter van 6,5 meter. Het eerste prototype maakte in 1982 zijn eerste vlucht, vervolgens werden ongeveer zestig toestellen gebouwd. Tegenwoordig zijn er nog 26 toestellen in commerciële dienst, onder meer bij Volga-Dnepr Airlines.
De modernisering van bestaande AN-124-100’s bestaat onder meer uit de installatie van nieuwe navigatiesystemen, een nieuw remsysteem en het terugdringen van het geluidsproductie met het oog op de steeds strengere geluidsregels.