ABU DHABI - Etihad Airways heeft een omvangrijke sponsordeal gesloten met het Formule 1 team van Ferrari. Vanaf zondag (16 maart), als de Grand Prix van Melbourne wordt verreden, prijkt de naam van de maatschappij uit Abu Dhabi prominent op de achtervleugel en de flanken van de Ferrari’s en op de helmen van de coureurs. In een later stadium wordt ook de kleding van de coureurs voorzien van het logo.
Volgens CEO James Hogan van Etihad is de Formule 1 een ideale manier om reclame te maken. “F1-races worden door 2,5 miljard mensen in tweehonderd landen op televisie gevolgd. Daarom zal onze samenwerking met Ferrari voor wereldwijde aandacht zorgen en ons helpen om Abu Dhabi pas écht op de kaart te zetten.”
In december 2007 kondigde Etihad al aan om zich tot 2011 als hoofdsponsor te verbinden aan de Grand Prix van Abu Dhabi. Speciaal daarvoor werd ook een Airbus A320 in Formule 1 beschildering gehuld.
Het sponsoren van sportevenementen en teams is niet nieuw voor Etihad. De maatschappij sponsort onder andere voetbalclub Chelsea, rugbyclub Harlequins en het golfkampioenschap van Abu Dhabi.
Bekijk de foto's.
Volgens CEO James Hogan van Etihad is de Formule 1 een ideale manier om reclame te maken. “F1-races worden door 2,5 miljard mensen in tweehonderd landen op televisie gevolgd. Daarom zal onze samenwerking met Ferrari voor wereldwijde aandacht zorgen en ons helpen om Abu Dhabi pas écht op de kaart te zetten.”
In december 2007 kondigde Etihad al aan om zich tot 2011 als hoofdsponsor te verbinden aan de Grand Prix van Abu Dhabi. Speciaal daarvoor werd ook een Airbus A320 in Formule 1 beschildering gehuld.
Het sponsoren van sportevenementen en teams is niet nieuw voor Etihad. De maatschappij sponsort onder andere voetbalclub Chelsea, rugbyclub Harlequins en het golfkampioenschap van Abu Dhabi.
Bekijk de foto's.