PHILIPSBURG - Op de Nederlandse Antillen is onenigheid ontstaan over een schuldaflossing van 1,4 miljoen gulden (500.000 euro) door de regionale luchtvaartmaatschappij Winair. Volgens de noodlijdende maatschappij moet de schuld niet door Winair zelf, maar door de Antilliaanse regering aan de Bonaire Beleggings- en Participatie Maatschappij NV (BPM) worden terugbetaald.
Dat meldt het Antilliaanse dagblad Amigoe. De schuld drukt op de operatie van het bedrijf, dat ook de hoge brandstofprijzen voelt. Intussen steekt de overheid geen geld in de maatschappij. Lenen kan het bedrijf niet omdat het geen onderpand heeft. Het huurcontract voor het terrein vanwaar Winair opereert wordt niet verlengd tot het Bestuurscollege een helder beeld heeft van de toekomst van de luchtvaartmaatschappij.
Volgens Edwin Hodge, directeur van Winair, is het vinden van een investeerder die geld steekt in de upgrading van de vloot, de service en het personeel de beste optie voor het vliegbedrijf. Winair vliegt vanuit Sint Maarten met een vloot Britten-Norman Islanders en DHC-6 Twin Otters naar een aantal kleinere eilanden in de omgeving, zoals Sint Eustatius, Saba en St. Barths.
Dat meldt het Antilliaanse dagblad Amigoe. De schuld drukt op de operatie van het bedrijf, dat ook de hoge brandstofprijzen voelt. Intussen steekt de overheid geen geld in de maatschappij. Lenen kan het bedrijf niet omdat het geen onderpand heeft. Het huurcontract voor het terrein vanwaar Winair opereert wordt niet verlengd tot het Bestuurscollege een helder beeld heeft van de toekomst van de luchtvaartmaatschappij.
Volgens Edwin Hodge, directeur van Winair, is het vinden van een investeerder die geld steekt in de upgrading van de vloot, de service en het personeel de beste optie voor het vliegbedrijf. Winair vliegt vanuit Sint Maarten met een vloot Britten-Norman Islanders en DHC-6 Twin Otters naar een aantal kleinere eilanden in de omgeving, zoals Sint Eustatius, Saba en St. Barths.