EasyJet nieuwe klant voor onderhoudsbedrijf Nayak op Schiphol

2 november 2007 - 1:00
SCHIPHOL - Vliegtuigonderhoudsbedrijf Nayak Aircraft Service Netherlands heeft een omvangrijke opdracht ontvangen van prijsvechter easyJet. Dat heeft Nayak vrijdag (2 november) bekendgemaakt. Met ingang van 15 november wordt Nayak verantwoordelijk voor het line maintenance aan de vliegtuigen van de Britse low cost carrier.

Het onderhoudsbedrijf gaat een zogeheten call-in support verlenen aan de Airbus A319’s en Boeing 737-700’s van easyJet die op Schiphol landen. Het gaat om gemiddeld 24 vluchten per dag.

Nayak en easyJet hebben een lange gezamenlijke historie. Tot 2001 had Nayak de low cost carrier als klant. De samenwerking werd in 2005 hervat toen easyJet Nayak contracteerde voor onderhoud op de luchthaven Rome Ciampino. Sinds 2006 verricht Nayak ook het line maintenance op Milaan Malpensa.

Copyright Reismedia BV 2025 - Cookieinstellingen