BAARN - De overheid moet opnieuw goed kijken naar de gevolgen van de vliegtaks. Uit een eerste onderzoek blijkt dat er nu al een omzetderving is van 1,2 miljard euro voor de reisbranche en de Nederlandse economie. Dat blijkt uit onderzoek dat de Algemene Vereniging van Reisondernemingen (ANVR) en het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) lieten uitvoeren.
De reisbranche geeft het kabinet dan ook in overweging om de vliegtaks in te trekken. Volgens ANVR-directeur Frank Oostdam kost dat de overheid relatief weinig, maar levert het de Nederlandse economie veel op.
Passagiers betalen sinds 1 juli 11,25 euro vliegtaks voor vluchten tot 2500 kilometer en 45 euro voor langere vluchten.
Woensdag deden vakbonden De Unie en VNC al een oproep om de vliegbelasting af te schaffen. De twee organisaties vertegenwoordigen personeel uit de luchtvaartindustrie.
(c) Reismedia / ANP
De reisbranche geeft het kabinet dan ook in overweging om de vliegtaks in te trekken. Volgens ANVR-directeur Frank Oostdam kost dat de overheid relatief weinig, maar levert het de Nederlandse economie veel op.
Passagiers betalen sinds 1 juli 11,25 euro vliegtaks voor vluchten tot 2500 kilometer en 45 euro voor langere vluchten.
Woensdag deden vakbonden De Unie en VNC al een oproep om de vliegbelasting af te schaffen. De twee organisaties vertegenwoordigen personeel uit de luchtvaartindustrie.
(c) Reismedia / ANP