DALLAS - Prijsvechter Southwest Airlines heeft van de Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA tot de kerst de tijd gekregen om een verkeerd vliegtuigonderdeel te vervangen. Op 82 Boeing 737-300’s en 737-500’s blijkt bij de motoruitlaat een niet gecertificeerd onderdeel te zijn gemonteerd. Het euvel levert echter geen gevaar op voor de vliegveiligheid, vinden zowel de luchtvaartmaatschappij als de FAA.
Southwest kreeg het niet voor elkaar om alle aanpassingen binnen de eerder gestelde termijn van tien dagen door te voeren. Tijdens die periode kwam aan het licht dat bijna twee keer zo veel vliegtuigen met het verkeerde vleugeldeel rondvliegen als in eerste instantie was opgemerkt.
Het gaat om een onderdeel dat gemaakt is door een bedrijf dat daarvoor niet de juiste papieren heeft.
De FAA heeft Southwest opgedragen de vliegtuigen waarop de aanpassing nog niet is doorgevoerd, elke zeven dagen te inspecteren op slijtage.
Van onze redactie
Southwest kreeg het niet voor elkaar om alle aanpassingen binnen de eerder gestelde termijn van tien dagen door te voeren. Tijdens die periode kwam aan het licht dat bijna twee keer zo veel vliegtuigen met het verkeerde vleugeldeel rondvliegen als in eerste instantie was opgemerkt.
Het gaat om een onderdeel dat gemaakt is door een bedrijf dat daarvoor niet de juiste papieren heeft.
De FAA heeft Southwest opgedragen de vliegtuigen waarop de aanpassing nog niet is doorgevoerd, elke zeven dagen te inspecteren op slijtage.
Van onze redactie