LE BOURGET - KLM heeft bij Boeing een order geplaatst voor zeven 737-700’s. De toestellen zijn een nieuw type zijn voor KLM, maar worden al wel gebruikt door dochter transavia.com. De door KLM bestelde 737-700’s moeten het gat opvullen tussen de Fokker 100’s en de Boeing 737-800’s die KLM al in dienst heeft. De 737-700’s worden uitgerust met brandstofbesparende winglets, die ook op de 737-800’s en 737-900’s worden aangebracht.
KLM nam een optie op nog eens zeven toestellen. Volgens Boeing-topman Scott Carson is het de eerste keer dat KLM en Air France samen inkopen hebben gedaan. Hij bevestigt tegenover Luchtvaartnieuws.nl dat daarbij een flinke kostenbesparing is gerealiseerd. In totaal vertegenwoordigt de order volgens catalogusprijzen zo'n 2,7 miljard dollar.
KLM maakte de order woensdag (20 juni) bekend op de Paris Air Show. Ook Air France kwam met een order. De Fransen bestelden negen extra 777-300ER’s en namen een optie op nog één toestel. De 777-300 vervangt bij Air France op termijn de Boeing 747-400.
Van onze verslaggever
KLM nam een optie op nog eens zeven toestellen. Volgens Boeing-topman Scott Carson is het de eerste keer dat KLM en Air France samen inkopen hebben gedaan. Hij bevestigt tegenover Luchtvaartnieuws.nl dat daarbij een flinke kostenbesparing is gerealiseerd. In totaal vertegenwoordigt de order volgens catalogusprijzen zo'n 2,7 miljard dollar.
KLM maakte de order woensdag (20 juni) bekend op de Paris Air Show. Ook Air France kwam met een order. De Fransen bestelden negen extra 777-300ER’s en namen een optie op nog één toestel. De 777-300 vervangt bij Air France op termijn de Boeing 747-400.
Van onze verslaggever