Icelandair: primeur met boeken via Facebook

3 augustus 2016 - 8:44 | Door: 
Klaas-Jan van Woerkom

REYKJAVIK - Icelandair heeft naar eigen zeggen een primeur in huis, doordat klanten vanaf nu tickets en stop-overs kunnen boeken via Facebook Messenger. Een geautomatiseerd systeem – een zogeheten bot – helpt reizigers hun trip voor te bereiden. In geval van nood springt een medewerker van Icelandair bij.

“Door de Stopover Bot zetten we een nieuwe stap richting ons doel om klanten op elk moment en elke plek een ticket te kunnen laten boeken”, zegt Gudmundur Oskarsson, directeur Marketing & Business Development bij Icelandair.

Hoewel Icelandair niet de eerste luchtvaartmaatschappij is die met Facebook Messenger werkt – KLM startte al eerder een samenwerking – heeft de maatschappij wel een unieke boekingsoptie in handen. “Onze Stopover Bot is het laatste voorbeeld van de trend in conversational commerce, waarbij de klant met een bot praat die zijn wensen inventariseert”, aldus Oskarsson.
 


Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen