REDWOOD CITY – Een grootschalig onderzoek, gedurende de afgelopen 90, dagen onder 43 miljoen deelnemers wereldwijd heeft aangetoond dat 82 procent van de reizigers hun reizen het liefst online boeken. Het onderzoek is uitgevoerd door de Amerikaanse Claria Corporation die een onderzoekspanel heeft van 43 miljoen deelnemers, voornamelijk in de Verenigde Staten.
Van de 82 procent reizigers die online hun reisbehoefte aanschaffen heeft 59 procent de afgelopen 90 dagen daadwerkelijk online een reisprodukt geboekt. Van deze 59 procent heeft 67 procent gebruik gemaakt van zogenaamde online reisbureaus zoals Expedia, Orbitz en Travelocity.
Van de deelnemers aan het onderzoek zegt 78 procent dat ze hun zoektocht naar reizen beginnen op de website van een online reisbureau. Ongeveer 50 procent van de deelnemers, die uiteindelijk hun reis online boeken bij een luchtvaartmaatschappij, beginnen hun zoektocht op de websites van de maatschappijen, terwijl 41 procent naar het online reisbureau gaat.
Luchtvaarttickets zijn het meest populaire online reisprodukt. In totaal heeft 87 procent van de deelnemers aan het onderzoek, en die hun reis de afgelopen 90 dagen bij een online reisbureau hebben geboekt, een luchtvaartticket gekocht. Hotels werden op deze wijze door 54 procent geboekt en autohuur door 42%.
Van de 82 procent reizigers die online hun reisbehoefte aanschaffen heeft 59 procent de afgelopen 90 dagen daadwerkelijk online een reisprodukt geboekt. Van deze 59 procent heeft 67 procent gebruik gemaakt van zogenaamde online reisbureaus zoals Expedia, Orbitz en Travelocity.
Van de deelnemers aan het onderzoek zegt 78 procent dat ze hun zoektocht naar reizen beginnen op de website van een online reisbureau. Ongeveer 50 procent van de deelnemers, die uiteindelijk hun reis online boeken bij een luchtvaartmaatschappij, beginnen hun zoektocht op de websites van de maatschappijen, terwijl 41 procent naar het online reisbureau gaat.
Luchtvaarttickets zijn het meest populaire online reisprodukt. In totaal heeft 87 procent van de deelnemers aan het onderzoek, en die hun reis de afgelopen 90 dagen bij een online reisbureau hebben geboekt, een luchtvaartticket gekocht. Hotels werden op deze wijze door 54 procent geboekt en autohuur door 42%.