PARIJS - Voor landingen op London City Airport (LCY) gelden door de ligging in het stadshart van de Britse hoofdstad bijzondere eisen. Zo moeten vliegtuigen het vliegveld onder een hoek van 5,5 graden naderen om geluidsoverlast te voorkomen. De Franse vliegtuigbouwer Dassault biedt piloten trainingen aan om deze naderingsvaardigheden onder de knie te krijgen.
Het door Dassault en CAE SimuFlite ontwikkelde trainingsprogramma is bedoeld voor piloten van de driemotorige Falcon 7X zakenjet. Het wordt aangeboden in CAE's full-motion simulators in het Britse Burgess en in Amerika in Hill Morristown.
Tijdens de training leren piloten hoe ze voor een landing op de 1.320 meter lange baan London City Airport het best kunnen aanvliegen. Voor vertrek is vervolgens maar 1.200 meter beschikbaar. Binnen een jaar ronden moeten meer dan tachtig piloten de training met succes afronden.
De Europese luchtvaartautoriteiten keurden de Falcon 7x in februari 2009 goed voor landingen op de Londense stadsluchthaven. Ook zakenjets als de Gulfstream G150 en nieuwe verkeersvliegtuigen als de Embraer E-170 en E-190 mogen op ‘LCY’ landen.
Bekijk de videobeelden op
Bekijk de foto op
Van onze redactie
Het door Dassault en CAE SimuFlite ontwikkelde trainingsprogramma is bedoeld voor piloten van de driemotorige Falcon 7X zakenjet. Het wordt aangeboden in CAE's full-motion simulators in het Britse Burgess en in Amerika in Hill Morristown.
Tijdens de training leren piloten hoe ze voor een landing op de 1.320 meter lange baan London City Airport het best kunnen aanvliegen. Voor vertrek is vervolgens maar 1.200 meter beschikbaar. Binnen een jaar ronden moeten meer dan tachtig piloten de training met succes afronden.
De Europese luchtvaartautoriteiten keurden de Falcon 7x in februari 2009 goed voor landingen op de Londense stadsluchthaven. Ook zakenjets als de Gulfstream G150 en nieuwe verkeersvliegtuigen als de Embraer E-170 en E-190 mogen op ‘LCY’ landen.
Bekijk de videobeelden op
Bekijk de foto op
Van onze redactie