Vueling vecht hoge Italiaanse boete wegens 'misleiding' aan

13 juli 2017 - 13:00 | Door: 
onze redactie
| Foto: Reismedia

BARCELONA - De Spaanse prijsvechter Vueling legt zich niet neer bij een boete van een miljoen euro die de Italiaanse consumentenwaakhond AGCM oplegde. Vueling zou consumenten hebben misleid met onduidelijke voorwaarden.

De klacht tegen Vueling draait om onduidelijkheid over de kosten van online inchecken en het kopen en besteden van een kortingsvoucher. Daarnaast beschuldigt de AGCM Vueling ervan niet helder te zijn over de manier waarop de maatschappij bij klachten bereikbaar is. Zo is er een duur klantenservicenummer, maar kan ook gratis gebruik worden gemaakt van een webchat.

Vueling vindt de boete onredelijk en gaat in beroep.
 


Onbeperkte toegang

... tot Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws, plus iedere maand GRATIS het populaire en exclusieve Luchtvaartnieuws Magazine met achtergronden bij het nieuws. Makkelijk toegankelijk tot het nieuws op iedere denkbare contentdrager en in print (in Nederland tegen toeslag).

 

Klik hier om te profiteren van een fikse korting tot 35 procent. Wel of geen abonnee en u waardeert onze journalistiek? Steun ons dan (eenmalig) als begunstiger!

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen