SCHIPHOL - Airtrade, marktleider op het gebied van inkoop, uitgifte en verwerking van vliegtickets voor de reisbranche, ziet de keuze van TUI Nederland om ook losse tickets te gaan verkopen niet als een bedreiging. Dat zegt Jeroen Martron, CEO van Airtrade, tegen deze site.
Martron feliciteerde TUI Nederland-topman Arjan Kers, waarmee hij in het ANVR-bestuur zit, dan ook met deze stap. “Airtrade opereert al dertig jaar als groothandel in vliegtickets. In ons speelveld zijn er altijd al concurrenten geweest. Dus een partij meer zien wij niet als een bedreiging.”
Volgens de CEO verandert er met de komst van het TUI Ticket Shop, een tool waarin reisagenten losse tickets kunnen kopen, niks voor zijn organisatie. “Klanten zijn onze passie, innovatie zit in ons DNA. Hier spelen we al jaren op in. Er is niks mis met concurrentie. Sterker nog, dat is juist goed voor de markt.”
Martron besluit met een kleine kanttekening. “Ik vraag mij af of retailers al hun eieren in het TUI-mandje gaan leggen. Je wilt namelijk niet altijd alles bij een leverancier kwijt.”