DORDRECHT - Voor het eerst sinds de storm van berichtgeving over het al dan niet bestaan van jetsSky, laat de maatschappij zelf van zich horen. In een persbericht zegt jetsSky dat inderdaad vanaf 1 februari vanaf Schiphol wordt gevlogen. Het bedrijf heeft onder andere met het Spaanse Hola Airlines een contract gesloten voor het huren van toestellen.
jetsSky is naar eigen zeggen "geen nieuwe Nederlandse luchtvaartmaatschappij en heeft zich ook als zodanig nooit geprofileerd." jetsSky gaat gebruik maken van het op ACMI basis inhuren van vliegtuigen en bemanningen. "Een aanvraag voor een Nederlandse vliegvergunning bij de Nederlandse Inspectie Verkeer en Waterstaat wordt dan ook niet overwogen", zo zegt de maatschappij in een persbericht.
Over de onduidelijkheid rond de ticketverkoop zegt de maatschappij het volgende: "De door jetsSky ingehuurde luchtvaartmaatschappijen hebben een contractuele vervoersplicht volgens de IATA regelgeving. Dit ter bescherming van het publiek dat een ticket koopt voor een van de jetsSky vluchten. Alle route`s zoals die zijn overeengekomen staan dan ook gedetailleerd in een dergelijk contract vermeld."
De maatschappij begrijpt niets van de kritiek van het ANVR. Volgens jetsSky heeft de organisatie nooit informatie gevraagd en hoorde het management pas voor het eerst via een artikel in De Telegraaf van de brandbrief aan haar leden.
Verder zegt jetsSky dat de sales/marketingcampagne voor vluchten vanaf Maastricht al in december 2003 is gestopt. "jetsSky heeft zich terguggetrokken omdat de milieu-eisen gewijzigd zijn en de maatschappij hier pas in een laat stadium over geinformeerd is. jetsSky heeft vervolgens deze Maastricht-vluchten geschrapt en de passagiers overgeboekt dan wel een 'cash-refund' gegeven en daarmee is deze zaak door jetsSky correct afgewerkt", aldus de prijsvechter.
jetsSky is naar eigen zeggen "geen nieuwe Nederlandse luchtvaartmaatschappij en heeft zich ook als zodanig nooit geprofileerd." jetsSky gaat gebruik maken van het op ACMI basis inhuren van vliegtuigen en bemanningen. "Een aanvraag voor een Nederlandse vliegvergunning bij de Nederlandse Inspectie Verkeer en Waterstaat wordt dan ook niet overwogen", zo zegt de maatschappij in een persbericht.
Over de onduidelijkheid rond de ticketverkoop zegt de maatschappij het volgende: "De door jetsSky ingehuurde luchtvaartmaatschappijen hebben een contractuele vervoersplicht volgens de IATA regelgeving. Dit ter bescherming van het publiek dat een ticket koopt voor een van de jetsSky vluchten. Alle route`s zoals die zijn overeengekomen staan dan ook gedetailleerd in een dergelijk contract vermeld."
De maatschappij begrijpt niets van de kritiek van het ANVR. Volgens jetsSky heeft de organisatie nooit informatie gevraagd en hoorde het management pas voor het eerst via een artikel in De Telegraaf van de brandbrief aan haar leden.
Verder zegt jetsSky dat de sales/marketingcampagne voor vluchten vanaf Maastricht al in december 2003 is gestopt. "jetsSky heeft zich terguggetrokken omdat de milieu-eisen gewijzigd zijn en de maatschappij hier pas in een laat stadium over geinformeerd is. jetsSky heeft vervolgens deze Maastricht-vluchten geschrapt en de passagiers overgeboekt dan wel een 'cash-refund' gegeven en daarmee is deze zaak door jetsSky correct afgewerkt", aldus de prijsvechter.