SCHIPHOL - Schiphol stopt na zestig jaar met het iconische merk SeeBuyFly. De luchthaven wil zich naar eigen zeggen richten op een ‘totale online en offline shoppingbeleving, waarbij Nederlandse iconen een belangrijke rol krijgen.’
Volgens Schiphol wordt SeeBuyFly vooral met de prijs van de producten geassocieerd, terwijl de luchthaven juist meer nadruk wil leggen op bekende merken als het gaat om winkels, horeca en bijvoorbeeld de dependances van het Rijksmuseum en Nemo.
“We willen winkelen op Schiphol neerzetten in een vorm die bij de huidige tijdsgeest past waarin de beleving, internationalisering en online aanwezigheid een steeds belangrijkere rol spelen. We zijn ontzettend trots dat we met deze positionering en visuele stijl een winkelervaring kunnen neerzetten met een uitstraling die voor Nederlanders herkenbaar zal zijn en voor internationale reizigers een unieke ontmoeting met Nederlandse iconen.”, aldus Wieke Vrielink, Senior Manager Marketing & Customer Experience.
De gele bebording van SeeBuyFly en de bekende tasjes verdwijnen uit beeld, en worden vervangen door nieuwe uitingen.