SCHIPHOL - Luchthaven Schiphol opent vrijdag officieel Lounge 2, het winkel- en horecagebied achter de paspoortcontrole. De ruimte is ingedeeld in zeven zogeheten belevingswerelden, die gekenmerkt worden door een eigen stijl.
In Luxury World draait alles om topklasse. Winkels als Gucci, Mont Blanc en Rolex moeten passagiers verleiden tot dure aankopen. In Modern Dutch World wordt alles rond Dutch Design getoond, met de Heineken Bar en het House of Tulips. In Fashion & Lifestyle World zijn mode en sierraden op grote schaal voorhanden bij onder andere Gassan Watches & Jewelry en The Fashion Gallery. In See Buy Fly World is alles voor onderweg verkrijgbaar, van tijdschriften tot chocola en van parfums tot cosmetica. Echte wereldreizigers vertoeven in Travel & Culture World, waar een internetcafé en elektronicawinkels zijn gevestigd. Care & Wellness World zorgt voor een stukje ontspanning tijdens het hectische reizen, met onder andere de XpresSpa. Als laatste is er Family World, waar de McDonald’s, M&M’s Store en The Market zijn gevestigd.
Elk wereld heeft zijn eigen decor, wat terug te zien is in de gevels van de winkels, de plafonds en vloeren, de decoratie en de meubels. De opening van Lounge 2 volgt op de ingebruikname van de vernieuwde Holland Boulevard en de centrale security.
De grootscheepse verbouwing werd uitgevoerd door bouwbedrijf Heijmans, terwijl KOSSMANN.DEJONG tekende voor het ontwerp.