SCHIPHOL - Met een feestelijke bijeenkomst op het dakterras van het Transavia-hoofdkantoor hebben collega’s en reisrelaties commercieel directeur Roy Scheerder uitgezwaaid. Hij vertrekt na vier jaar om iets anders te gaan doen. “Wat dat is weet ik nog niet, maar voorwaarde is dat er net zo’n warm team aan collega’s werkt”, sprak hij zijn toehoorders toe.
Scheerder, die vier jaar geleden Willem Hondius opvolgde, heeft volgens Transavia-directeur Mattijs ten Brink een grote bijdrage geleverd aan het omvormen van de luchtvaartmaatschappij. “Alleen al het feit dat een kwart van onze passagiers uit zakenreizigers bestaat is iets om zeer trots op te zijn.” Scheerder was betrokken bij de rebranding van Transavia naar een brede maatschappij, die niet alleen vakantievluchten verzorgt, maar ook goedkope point-to-point routes aanbiedt, onder andere vanuit München.
Als cadeau wenste Scheerder dat zijn gasten een bijdrage zouden doneren aan de Peter Pan Vakantieclub. Die organisatie – een initiatief van Transavia dat vijftig jaar geleden werd gestart – verzorgt onvergetelijke vakantie-ervaringen voor kinderen met een ernstige ziekte of handicap. Er werd circa duizend euro opgehaald.