CHENGDU - KLM maakte maandag (29 mei) de oprichting van de KLM Club China bekend. Deze club, speciaal bedoeld voor ondernemers die zakelijk actief zijn in China, wordt eerst in Nederland geïntroduceerd en daarna in andere landen binnen en buiten Europa. De bekendmaking vond plaats bij de aankomst van de eerste KLM-vlucht in Chengdu, een stad in het zuidwesten van China.
“China is, net als voor KLM, ook voor andere ondernemers één van de belangrijkste groeimarkten”, zegt Peter Hartman, plaatsvervangend president-directeur van KLM. “We merken dat bij zakenmensen meer en meer behoefte bestaat aan informatie, kennis en een goed netwerk van waaruit men zaken kan doen. Met de oprichting van KLM Club China bieden wij een waardevol platform en zetten we een belangrijke stap in het stimuleren en verder versterken van de economische relatie met China.”
KLM zegt in de toekomst meer van dergelijke clubs op te richten om in de behoefte van de klant te voorzien. Te denken valt aan KLM Club India en KLM Club Rusland, maar ook aan niet bestemming gebonden thema’s.
Het lidmaatschap van KLM Club China geeft onder meer toegang tot een exclusief netwerk van ondernemers, een internetplatform voor het opbouwen en onderhouden van contacten en een speciale telefoonlijn waar ondernemers Chinese adresgegevens kunnen krijgen. Verder worden bijeenkomsten georganiseerd waar ondernemers andere bedrijven kunnen ontmoeten die zaken doen met China. Ook contacten met lokale en internationale beleidsbepalende instanties behoren tot de activiteiten.
Om de exclusiviteit van KLM Club China te waarborgen, kan men alleen deelnemer worden op uitnodiging. Deelnemers aan het Flying Blue frequent flyer-programma, die regelmatig naar China vliegen, hebben tot aan het einde van dit jaar gratis toegang tot KLM Club China.
“China is, net als voor KLM, ook voor andere ondernemers één van de belangrijkste groeimarkten”, zegt Peter Hartman, plaatsvervangend president-directeur van KLM. “We merken dat bij zakenmensen meer en meer behoefte bestaat aan informatie, kennis en een goed netwerk van waaruit men zaken kan doen. Met de oprichting van KLM Club China bieden wij een waardevol platform en zetten we een belangrijke stap in het stimuleren en verder versterken van de economische relatie met China.”
KLM zegt in de toekomst meer van dergelijke clubs op te richten om in de behoefte van de klant te voorzien. Te denken valt aan KLM Club India en KLM Club Rusland, maar ook aan niet bestemming gebonden thema’s.
Het lidmaatschap van KLM Club China geeft onder meer toegang tot een exclusief netwerk van ondernemers, een internetplatform voor het opbouwen en onderhouden van contacten en een speciale telefoonlijn waar ondernemers Chinese adresgegevens kunnen krijgen. Verder worden bijeenkomsten georganiseerd waar ondernemers andere bedrijven kunnen ontmoeten die zaken doen met China. Ook contacten met lokale en internationale beleidsbepalende instanties behoren tot de activiteiten.
Om de exclusiviteit van KLM Club China te waarborgen, kan men alleen deelnemer worden op uitnodiging. Deelnemers aan het Flying Blue frequent flyer-programma, die regelmatig naar China vliegen, hebben tot aan het einde van dit jaar gratis toegang tot KLM Club China.