NUTH - Vliegtuigonderhoudsbedrijf Direct Maintenance heeft zijn bevoegdheden voor het uitvoeren van line maintenance uitgebreid. De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) heeft het Nederlandse bedrijf een EASA Part-145 erkenning verleend voor lijnonderhoud aan de Airbus A340 en de Boeing 737 ‘Classic’ en ‘Next Generation’. Deze uitgebreide erkenning stelt Direct Maintenance naar eigen zeggen in staat verder te groeien.
Direct Maintenance maakt ondanks - of juist dankzij - de crisis een stevige groei door, meldt technical director Roger Meels aan Luchtvaartnieuws.nl. “Sommige maatschappijen hadden in het verleden eigen lijnstations. Vanwege de crisis worden airlines gedwongen zeer kritisch naar hun kosten te kijken. Als het aantal vluchten afneemt is het goedkoper om het line maintenance uit te besteden in plaats van het in stand houden van een eigen lijnstation”.
Nieuwe klanten die Direct Maintenance de afgelopen tijd op Schiphol binnenhaalde zijn de vrachtmaatschappijen Jett8 Airlines (Boeing 747), Air Atlanta Icelandic (Boeing 747), LAN Cargo (Boeing 777) en World Airways (MD-11).
De erkenning voor de A340 wordt komende zomerseizoen niet ingezet op Schiphol, maar in Tripoli. Luchtvaartmaatschappij Emirates, een bestaande klant van Direct Maintenance in Libië, wisselt de A330 op de route Dubai-Tripoli in voor de A340.
Direct Maintenance maakt ondanks - of juist dankzij - de crisis een stevige groei door, meldt technical director Roger Meels aan Luchtvaartnieuws.nl. “Sommige maatschappijen hadden in het verleden eigen lijnstations. Vanwege de crisis worden airlines gedwongen zeer kritisch naar hun kosten te kijken. Als het aantal vluchten afneemt is het goedkoper om het line maintenance uit te besteden in plaats van het in stand houden van een eigen lijnstation”.
Nieuwe klanten die Direct Maintenance de afgelopen tijd op Schiphol binnenhaalde zijn de vrachtmaatschappijen Jett8 Airlines (Boeing 747), Air Atlanta Icelandic (Boeing 747), LAN Cargo (Boeing 777) en World Airways (MD-11).
De erkenning voor de A340 wordt komende zomerseizoen niet ingezet op Schiphol, maar in Tripoli. Luchtvaartmaatschappij Emirates, een bestaande klant van Direct Maintenance in Libië, wisselt de A330 op de route Dubai-Tripoli in voor de A340.