WEEZE - Airport Weeze zegt verbaasd te zijn over de mislukte overnamepoging van een Nederlands consortium waarin onder meer Eindhoven Airport en Schiphol deelnamen. De Gelderlander meldde zaterdag dat het consortium, verder bestaande uit Nuon, Siemens en luchtvaartconsultant Oxford Services, de huidige eigenaar Herman Buurman aan de kant wilde zetten. De Bezirksregierung Düsseldorf zou de plannen hebben ondersteund.
Volgens De Gelderlander zou het regionale bestuur in Düsseldorf van Buurman af willen ‘wegens diens reputatie en geringe financiële armslag’. Als Buurman niet mee zou werken aan een overname zou de regionale regering de exploitatievergunning voor Airport Weeze intrekken, waardoor Buurman gedwongen zou worden zijn aandelen aan anderen over te doen. De regionale krant citeert advocaat R. Gerritsen van Oxford Services. Het bedrijf heeft nu een geschil met Eindhoven Airport over de onkosten die tijdens de ‘couppoging’ zijn gemaakt.
Uiteindelijk is het consortium op 14 januari tot een einde gekomen, volgens De Gelderlander nadat de Schiphol Group, het moederbedrijf van Eindhoven Airport, niet slechts twintig procent van het Duitse vliegveld wilde maar uit was op volledige controle.
“Wij hadden op geen enkel moment kennis van dit ongelooflijke verhaal”, stelt luchthavendirecteur Ludger van Bebber in een verklaring. "Ook kunnen we met de beste wil niet voorstellen, dat de regionale regering in Düsseldorf als toezichthouder van de luchthaven aan zo’n actie deel zou nemen.” Volgens de luchthaven hoorde de directie pas na het bericht in De Gelderlander pas voor het eerst van de overnameplannen.
Volgens De Gelderlander zou het regionale bestuur in Düsseldorf van Buurman af willen ‘wegens diens reputatie en geringe financiële armslag’. Als Buurman niet mee zou werken aan een overname zou de regionale regering de exploitatievergunning voor Airport Weeze intrekken, waardoor Buurman gedwongen zou worden zijn aandelen aan anderen over te doen. De regionale krant citeert advocaat R. Gerritsen van Oxford Services. Het bedrijf heeft nu een geschil met Eindhoven Airport over de onkosten die tijdens de ‘couppoging’ zijn gemaakt.
Uiteindelijk is het consortium op 14 januari tot een einde gekomen, volgens De Gelderlander nadat de Schiphol Group, het moederbedrijf van Eindhoven Airport, niet slechts twintig procent van het Duitse vliegveld wilde maar uit was op volledige controle.
“Wij hadden op geen enkel moment kennis van dit ongelooflijke verhaal”, stelt luchthavendirecteur Ludger van Bebber in een verklaring. "Ook kunnen we met de beste wil niet voorstellen, dat de regionale regering in Düsseldorf als toezichthouder van de luchthaven aan zo’n actie deel zou nemen.” Volgens de luchthaven hoorde de directie pas na het bericht in De Gelderlander pas voor het eerst van de overnameplannen.