SCHIPHOL - Martinair reduceert de passagiersvloot in de zomer van 2009 met twee vliegtuigen. Dat bevestigt woordvoerder Suzanne van de Velde van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij aan Luchtvaartnieuws.nl. De toestellen die de vloot zullen verlaten zijn de twee oudste Boeing 767-300’s waarmee Martinair nu nog vliegt.
De beslissing om de beide vliegtuigen uit te faseren betekent dat de passagiersvloot van Martinair in het zomerseizoen van 2009 uit vier Boeing 767’s bestaat.
De toestellen worden ingezet op long-haul vluchten, voornamelijk naar toeristische bestemmingen in het Caribisch Gebied. Vorig jaar werden vanwege het staken van alle intra-Europese vluchten ook al drie Airbus A320’s buiten gebruik gesteld.
Nu de Europese Commissie KLM groen licht heeft gegeven om Martinair over te nemen zal vermoedelijk snel meer duidelijk worden over de vervanging van de overgebleven Boeing 767’s.
Martinair zegt in dit stadium niet vooruit te willen lopen op mogelijke vlootontwikkelingen. De Airbus A330 lijkt echter het meest voor de hand liggende vliegtuig om de uit begin jaren negentig stammende Boeing 767’s te vervangen.
De beslissing om de beide vliegtuigen uit te faseren betekent dat de passagiersvloot van Martinair in het zomerseizoen van 2009 uit vier Boeing 767’s bestaat.
De toestellen worden ingezet op long-haul vluchten, voornamelijk naar toeristische bestemmingen in het Caribisch Gebied. Vorig jaar werden vanwege het staken van alle intra-Europese vluchten ook al drie Airbus A320’s buiten gebruik gesteld.
Nu de Europese Commissie KLM groen licht heeft gegeven om Martinair over te nemen zal vermoedelijk snel meer duidelijk worden over de vervanging van de overgebleven Boeing 767’s.
Martinair zegt in dit stadium niet vooruit te willen lopen op mogelijke vlootontwikkelingen. De Airbus A330 lijkt echter het meest voor de hand liggende vliegtuig om de uit begin jaren negentig stammende Boeing 767’s te vervangen.