Air France en KLM beloven websites aan te passen

14 mei 2009 - 2:00
BRUSSEL - Luchtvaartmaatschappijen Air France en KLM hebben de Europese Commissie donderdag (14 mei) beloofd hun websites te verbeteren. Dat gebeurde kort voordat EU-commissaris Meglena Kuneva (Consumentenbescherming) de resultaten van een onderzoek naar onbetrouwbare vliegsites presenteerde. Ook British Airways heeft op de valreep medewerking beloofd, meldde de eurocommissaris donderdag.


Volgens KLM gaat het in haar geval om kleine aanpassingen op de site. “Zo meldden we bijvoorbeeld dat we naar Brussel vliegen, zonder verdere toevoeging. Dat gaan we voortaan anders doen”, aldus een woordvoerster. Zo heet Brussel nu op de site Brussel National, zoals de luchthaven officieel heet. “We gaan transparanter communiceren.” Volgens de woordvoerster was er in het geval van KLM geen sprake van het onjuist weergeven van de prijzen van vluchten.

Kuneva strijdt sinds twee jaar tegen misleidende prijzen en oneerlijke praktijken op de websites van vliegmaatschappijen. De Bulgaarse commissaris vindt het onterecht dat consumenten soms een andere prijs moeten betalen dan de site aanvankelijk weergeeft.

De commissaris ziet in het nieuwe onderzoek enige verbetering onder de vliegsites vergeleken met twee jaar geleden. De sites van zestien bedrijven zijn inmiddels helemaal in orde, waaronder SAS en Spanair. Daarnaast zijn er 38 bedrijven die aanpassingen hebben beloofd. Naast Air France en KLM zijn dit onder meer Lufthansa, easyJet, Ryanair, Wizz Air en Brussels Airlines.





(c) ANP
Copyright Reismedia BV 2025 - Cookieinstellingen