ARLINGTON/HOUSTON - De Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen US Airways en Continental Airlines hebben gelijktijdig aangekondigd toeslagen te gaan heffen op tickets gekocht via reserveringscentra en verkoopbalies op luchthavens. Er worden geen toeslagen geheven wanneer de tickets zijn gekocht via internet of self-service kiosken op de luchthavens.
Wanneer de tickets telefonisch worden gekocht via de Amerikaanse reserveringscentra van beide luchtvaartmaatschappijen, moeten klanten vijf dollar extra betalen. Bij aankoop bij een verkoopbalie op een luchthaven wordt een toeslag van tien dollar in rekening gebracht. Voor beide maatschappijen geldt dat frequent flyers niets extra hoeven te betalen.
Het is gebruikelijk dat luchtvaartmaatschappijen toeslagen heffen wanneer tickets via andere kanalen dan internet worden gekocht. Men hoopt op deze manier de verkoop via internet te bevorderen, de kosten te drukken, en uiteindelijk het aantal personeelsleden op de call centers in te kunnen krimpen.
Wanneer de tickets telefonisch worden gekocht via de Amerikaanse reserveringscentra van beide luchtvaartmaatschappijen, moeten klanten vijf dollar extra betalen. Bij aankoop bij een verkoopbalie op een luchthaven wordt een toeslag van tien dollar in rekening gebracht. Voor beide maatschappijen geldt dat frequent flyers niets extra hoeven te betalen.
Het is gebruikelijk dat luchtvaartmaatschappijen toeslagen heffen wanneer tickets via andere kanalen dan internet worden gekocht. Men hoopt op deze manier de verkoop via internet te bevorderen, de kosten te drukken, en uiteindelijk het aantal personeelsleden op de call centers in te kunnen krimpen.









































































Ontvang een jaar lang 30% korting op het beste van Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws. Krijg onbeperkt toegang tot al het nieuws en de bijbehorende Apps. Ontvang tevens 12 maanden het Luchtvaartnieuws Magazine in de mail of op de mat.